2016 Yabancı Go Eğitmenleri Eğitimi – 2

Etkinliğin 6. ve 7. gününden bahsedeyim bu yazıda da. 6 Ağustos’ta sabahın köründe otobüsle yola koyulup ülkenin en güneyinde yer alan Suncheon şehrine gittik. 5 saat süren otobüs yolculuğundan sonra dünyanın ilk ve tek go lisesi olan Kore Baduk Lisesi’ne ulaştık. Myongji Üniversitesi’ndeki dünyanın ilk üniversite go bölümünden sonra burada da Kore ilk olmayı başarmış.

Lisenin kısa bir tanıtımını ve hoşgeldiniz konuşmasını dinledikten sonra binayı şöyle bir gezdik. Temel olarak go eğitimi verilen lisenin mezunları çoğunlukla Myongji ya da Sehan Üniversitesi’ndeki go bölümlerine giriyormuş. Liseye her yıl 40 yeni öğrenci girmekte olup, şu anda öğrenim görmeye devam eden 105 öğrenci varmış toplam.

Bizimle birlikte, Kore devletinin sponsorluğunda ve KABA’nın organizatörlüğünde çeşitli ülkelerden Kore’ye davet edilip iki ay boyunca KIBA’da (Kwonkapyong International Baduk Academy) go eğitimi gören “gelecek vadeden yabancı oyuncular” da liseyi ziyarete geldi. Gelecek vadeden oyuncular ile yabancı eğitmenler, Kore Baduk Lisesi öğrencileriyle dostluk maçı oynadıktan sonra okuldan ayrıldık.

13958105_10154271503619892_2112021912734516943_o

Akşam yemeğinden sonra da iyice güneyde bulunan Yeosu şehrine geçtik. Yeosu deniz kenarında görece küçük, tatlı bir şehir imiş. Gece manzarası ile yaptığımız teleferik (cable car) turundan sonra gece kalacağımız yere gittik. Geleneksel Kore tarzı binalarda konaklanılan bir eco hotelde geceyi geçirdikten sonra sabah kahvaltıyı yapıp Suncheon Bay Garden’a geçtik.

Suncheon Bay Garden denilen yer yemyeşil, cennet gibi bir yermiş ama yazın en sıcak döneminde ve güneşin tepede olduğu saatlerde gitmemiz çok talihsiz oldu. İçinde büyük bir gölün olduğu, uçsuz bucaksız çimlerin uzandığı bu yerde onlarca ülkenin kendine has bahçesi de yer alıyordu. Türk bahçesi, Çin bahçesi, Hollanda bahçesi vs. Tur arabasıyla kabasını gezip yorgunluk ve aşırı sıcak dolayısıyla dönüş saatini erkene almak durumunda kaldık. Bu gezi ile daha önce görmemiş olduğumuz iki şehri daha görmüş olduk (: